Kto twierdzi, że zastępstwa są nudne, ręka do góry. Ja nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Dziś miałam przyjemność prowadzić zajęcia w klasie 4b, w której na co dzień nie uczę. Wspaniałym zbiegiem okoliczności pracownia komputerowa była wolna na tej lekcji. Więc aż prosiło się, by wykorzystać ten czas na zapoznanie dzieci ze Scratchem. Wśród 15 uczniów tej klasy znalazła się czwórka, która uczęszcza już na zajęcia w ramach "Mistrzów Kodowania". Kacper, Seweryn oraz dwaj Dominikowie byli moimi ekspertami i służyli wsparciem koleżankom i kolegom z klasy.
Czwartoklasiści założyli własne konta na platformie oraz poznali podstawowe pojęcia związane ze środowiskiem Scratch (scena, duszek, skrypt itd.). Uczniowie stworzyli dwa duszki. Jeden z nich rysował kwadrat, a drugi trójkąt. Uczyliśmy się także, jak za pomocą trójkątów i kwadratów duszki mogą rysować ciekawe i kolorowe wzory.
Podczas zajęć dał się słyszeć radosny gwar. Dzieci bardzo entuzjastycznie reagowały, odkrywając poszczególne możliwości programowania duszka.
Mam nadzieję, że po tych zajęciach uczniowie 4b będą kontynuować swoją przygodę ze Scratchem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz