Jesteśmy już po III module "Kot w labiryncie". Dominik, który dołączył do naszej grupy na ostatnich zajęciach, szybko złapał bakcyla i świetnie sobie radził.
Zdążyłam się już przekonać, że oprócz obowiązkowych zadań modułowych nasi szkolni Mistrzowie Kodowania chętnie realizują w wolnym czasie własne projekty.
Jednak, gdy napotykają na problemy, robimy burzę mózgów i próbujemy wspólnie dojść do rozwiązania.
Ostatnio zastanawialiśmy się na tym, jak zastosować w Scratchu zjawisko perspektywy (duszek przybliżając się do nas, powiększa się, a oddalając się od nas, zmniejsza się).
Oto nasze wnioski:
- trzeba zmienić rozmiar duszka, używając klocka:
(oczywiście musimy ustalić, o ile będziemy zmieniać rozmiar)
- trzeba też sprawić, by jednocześnie nasz duszek się poruszał, czyli będziemy zmieniać jego współrzędną y
(jeżeli duszek ma przybliżać się do nas, współrzędną y musimy zmienić o wartość ujemną, np. -1, natomiast jeżeli ma się od nas oddalać, współrzędna y musi się zwiększać)
- by duszek zatrzymał się w konkretnym miejscu, musimy ustalić wartość współrzędnej y i zastosować instrukcję warunkową.
Ostatnio zastanawialiśmy się na tym, jak zastosować w Scratchu zjawisko perspektywy (duszek przybliżając się do nas, powiększa się, a oddalając się od nas, zmniejsza się).
Oto nasze wnioski:
- trzeba zmienić rozmiar duszka, używając klocka:
(oczywiście musimy ustalić, o ile będziemy zmieniać rozmiar)
- trzeba też sprawić, by jednocześnie nasz duszek się poruszał, czyli będziemy zmieniać jego współrzędną y
(jeżeli duszek ma przybliżać się do nas, współrzędną y musimy zmienić o wartość ujemną, np. -1, natomiast jeżeli ma się od nas oddalać, współrzędna y musi się zwiększać)
- by duszek zatrzymał się w konkretnym miejscu, musimy ustalić wartość współrzędnej y i zastosować instrukcję warunkową.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz